עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

הלוואות חדשות ליצואנים בערבות מדינה

מזה מספר שנים פועלת קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה על מנת לסייע לעסקים קטנים ובינוניים בעלי מחזור שנתי של עד 100 מיליון ₪, ע"י מתן הלוואה בהן המדינה ערבה לחלק ניכר מסכום ההלוואה. ההלוואה מיועדת להקים עסק חדש, וכן לעסקים קטנים ובינוניים הרוצים להתפתח ולצמוח.

הלוואה לעסקים קטנים ובינוניים בערבות מדינה ניתנת בתנאים אטרקטיביים. הריבית נמוכה, גובה הביטחונות והערבויות שהעסקים צריכים להעמיד כנגד ההלוואה נמוך. ומסתכם בשיעור של בין  10% ל-25%  מסכום ההלוואה - תלוי במסלול המבוקש.

הלוואה בערבות המדינה ניתנת לחמש שנים בתוספת תקופת גרייס של חצי שנה. בתקופת הגרייס משולם רק הריבית.

בכדי לזכות בהלוואה בערבות המדינה, העסק חייב להוכיח עמידה במספר קריטריונים לפני וועדה ולקבל המלצה מגוף מתאם, ולכן רוב בעלי העסקים נעזרים בליווי של מומחים בנושא, אשר מייעלים את התהליך ומעלים בעשרות אחוזים את הסיכוי לקבל את האישורים הנדרשים ואת ההלוואה החשובה לעסק שלהם.

שדרוג חסר תקדים בתנאי ההלוואות שנעשה לאחרונה

עם פרוץ המשבר הכלכלי בעקבות נגיף הקורונה, המדינה הקציבה כספים לסיוע לעסקים במסגרת הלוואות בערבות מדינה של הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, במסלול קורונה ושדרוג המסלולים הכללים .

משבר הקורונה ילווה אותנו זמן רב ואיתו האתגרים הרבים אותם עוברים בעלי העסקים הרבים.  בעלי עסקים שלא מנווטים את הספינה בזמן, מוצאים את עצמם בפני דילמות וקשיים תזרימים רבים.

לאחרונה, בעקבות גלי הקורנה הרבים, ובפרט גל הקורונה האחרון, בוצע שדרוג חסר תקדים בתנאי ההלוואות בערבות המדינה ליצואנים זאת בכדי לסייע מול תנודתיות רבה בשער החליפין שפוגעת ברווחיות וכושר התחרות של היצואנים מול השוק הבינלאומי. 

הלוואה זו מיועדת למימון הון חוזר לצמיחה או מימון להשקעות בעסק.

מעבר לתנאי ההלוואה הטובים, שיאפשרו לעסקים לשוב ולצמוח באופן בריא יותר עם שוך המגיפה והסגרים, גם הפעם, ככל שיקדימו להגיש את הבקשה, הסיכוי לזכות לאישור בתנאים המשודרגים גדל. יש לקחת בחשבון שההטבה שניתנת בימים אלו, עשויה להשתנות במידה ויגמר התקציב למסלול זה.

מה הם התנאים הבסיסיים לקבלת ההלוואה?

התנאים לקבלת הלוואה בערבות המדינה לעסק שלכם מורכבים מתתי-סעיפים הדורשים התייחסות והבנה עמוקה, הכנת תכנית עסקית מדויקת ומשכנעת .ופגישה עם בודק מטעם הגוף המתאם של הקרן. בסוף התהליך ראשוני, הקרן מעבירה המלצתה לאישור הבנק ונציג הציבור בוועדת האשראי.

עמידה בקריטריונים היא האור הירוק לתחילת תהליך הגשת הבקשה, תהליך הכרוך בהגשת טפסים לגופים שונים וקבלת אישורים מכל הגורמים המעורבים עד למועד הפגישה עם הוועדה המאשרת מטעם הסוכנות.

יש להגיש את כל הטפסים בצורה מסודרת וללא שגיאות, בזמן, ולפי הדרישות, וזאת בכדי שלא לקבל דחייה ולעמוד מול עיכובים בירוקראטיים מיותרים בזמן קריטי זה בו העסק שלכם זקוק לתזרים מזומנים.

ליווי בתהליך קבלת הלוואה בערבות המדינה

מדי שנה ושנה בעלי עסקים קטנים ובינוניים מגישים בקשתם לבדיקת זכאות לאחד ממסלולי ההלוואה בתנאים המועדפים המגובה בערבות ממשלתית.

מטרת העסקים לקבל את מקסימום ההלוואה המבוקשת.

מובן מאליו כי לא כל המגישים זוכים לקבל את ההלוואה, ובעלי עסקים רבים שיכלו לקבל את ההלוואה מקבלים דחייה שניתן להימנע ממנה בקלות עם ליווי מקצועי של מומחים המבינים את ההליך עד תום, ויודעים כיצד להביא את העסק לכדי שלמות בקריטריונים הממיינים ולקבל את המקסימום ההלוואה האפשרית .

בזמן קריטי זה בחייו של העסק שלכם, קבלת התמיכה והסיוע של מומחים בליווי עסקים קטנים ובינוניים להצלחה בהליך קבלת ההלוואה בערבות המדינה היא קריטית, ויכולה להיות ההבדל הגדול בין דחיית הבקשה שלכם לבין אישורה וקבלת הכסף הדרוש להצלחת העסק שלכם.

כמה חשוב לדבר את שפת הבנקאים?

הו! מאוד חשוב!

זו שפה שמי שמבין אותה, מבין כיצד פועלת המערכת הפיננסית, וכיצד ניתן לייצר הזדמנויות לאשראי טוב יותר ולשקט כלכלי, גם בזמנים פחות מוצלחים בעסק.

לכן המלצתנו, אל תתמהמהו ונצלו את ההזדמנות המוצעת כעת. הלוואה שאינה נכללת באובליגו של העסק, ומול הצגת בטחונות של 10% בלבד מסכום המימון שמתקבל.

אילנה הולמן

אילנה הולמן, מנכ"ל הולמנ'ס ניהול פיננסי יד ביד, יועצת עסקית/פיננסית בעלת ניסיון רב בלווי חברות מובילות במשק ובגיוס אשראי מבנקים ומהקרן בערבות המדינה.

טלפון: 052-802-9318.

אתר: holmans.co.il כתובת דוא"ל: ilana@holmans.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג