עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-4,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

חיפוש הזדמנויות עסקיות חדשות

בחברה קטנה של כמה עשרות עובדים, המוכרת בעיקר לעסקים קמעונאיים ומעט ללקוחות סופיים רצו להגדיל את המכירות ולשם כך לחפש הזדמנויות עסקיות נוספות.

קיימנו סדנה של כמה שעות עם כ-12 עובדים ובתהליך של סיעור מוחות מובנה אספנו הרבה מאד רעיונות.

המשתתפים בסדנה היו עובדים בכירים מתחום השיווק והמכירות, התפעול והכספים. סדנה כזו אנו נוהגים לקיים מדי פעם למטרות דומות.

אחרי הסדנה התבקשו המשתתפים לבחור את הרעיונות הנבחרים בעיניהם. בתהליך זה סיננו וריכזנו כעשרים הזדמנויות והקמנו צוות מיוחד להמשיך בטיפול.

בפגישה הראשונה של הצוות, השתמשנו בכלי מיוחד לשקלול של מספר משתנים חשובים לצורך תעדוף ההזדמנויות.

כלי זה מתייחס בין השאר אל החשיבות של כל משתנה בעיני המשתתפים, הקושי ליישם את הרעיון והפוטנציאל הכספי הגלום (לדעת אנשי החברה) בכל הזדמנות.

בסוף השלב של התעדוף, התברר כי מתוך שש ההזדמנויות המועדפות (לפיתוח הזדמנויות חדשות להרחבת המכירות!), ארבע הראשונות עסקו כולן בנושאי פנים:

  1. אספקה בזמן (במועד שסוכם עם הלקוח).
  2. מענה מהיר ומקצועי ללקוח בטלפון או במייל.
  3. שיפור האיכות.
  4. שיפור היצור והתייעלות.

ברגע הראשון, הופתענו מאד, הרי חיפשנו הזדמנויות בחוץ...  אלא שנזכרנו בכל המקרים בהם טיפול בכל אחד מהנושאים שנבחרו בחברות אחרות, הביא לגידול במכירות.

ארבעת הנושאים האלו, חוזרים ועולים בחברות רבות כמנופי רווח, או כגורם משמעותי ביותר לשיפור הרווח.

המלצה

הצעד הראשון להגדלת המכירות מתחיל בשיפור הביצועים בפנים, עשו בדק בית בעיניים ביקורתיות ושפרו את כל מה שנדרש.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

עוד לקריאה בבלוג

  • חדש
  • פופולרי
  • תגובות אחרונות

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

מאמר מקצועי חדש כל שבוע - כבר יותר מ-7 שנים

הצטרפו ליותר מ-4,500 מנהלים/ות בניוזלטר שלי וקבלו מאמרים חדשים ישירות למייל
זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

בלי ספאם - אני מכבד את הזמן והפרטיות שלך. הצהרת פרטיות.
זאב רונן, מייסד ומנכ"ל 'מצוינות בעסקים'