עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

5 טעויות שעסקים קטנים עושים עם האתר שלהם

בישראל יש מאות אלפי עסקים קטנים ובינוניים; מה שאומר שלנו - בעלי העסקים האלו, יש הרבה תחרות בשוק מאוד קטן. לרובנו אין את הפריבילגיה להוציא תקציבי עתק על שיווק ופרסום במדיות המסורתיות - טלוויזיה, רדיו, עיתונים, שלטי חוצות. לבעיות האלו בדיוק נותן מענה עולם הדיגיטל והאינטרנט - שמאפשר חשיפה מקסימלית ואפקטיבית - גם בתקציבים אופיינים לעסקים קטנים. לרוב העסקים יש אתר אינטרנט, שבסופו של יום המטרה שלו היא להמיר כמה שיותר גולשים ללקוחות.

אז איך עושים את זה נכון ולמה צריך לשים לב?

ריכזנו חמש טעויות נפוצות שבעלי עסקים עושים עם האתר שלהם, ופתרונות ממוקדים שאפשר להתחיל ליישם בקלות כבר מעכשיו:

1: מוותרים על נוכחות ברשת

הצעד הראשון הוא קודם כל להיות קיים ברשת. על אף שלאתר אינטרנט לעסק אין תחליף, לעתים לקוחות לא יכולים, מסיבות שונות, להיכנס כרגע לפרויקט של בניית אתר.

ללקוחות כאלה אנו מציעים להשתמש בדף נחיתה - עמוד סטטי שמגיעים אליו ממקור חיצוני, והוא נועד למכור מוצר או שירות ספציפי ולהניע את הלקוח לפעולה (השארת פרטים בדרך כלל). במקרים אחרים, למשל כאשר מדובר בסוג שירות שמתאים פחות לדף נחיתה - כמו עסק יצרני למכירת בגדים למשל, אפשר להשתמש בדף עסקי בפייסבוק, שיש לו יתרונות משלו. עמוד נחיתה ועמוד פייסבוק נותנים פתרונות נקודתיים אך חשוב לזכור שאתר אינטרנט מלא הוא הפיתרון המקיף ביותר לנוכחות דיגיטלית לעסק.

2: אין מועדון VIP

ידע הוא כוח, וכיום יש מגמה הולכת וגוברת של עסקים שמבינים שהידע שהם יכולים לתת ללקוח הוא נכס יקר שכדאי לחשוף בפני קהל לקוחות קבוע ונאמן יותר.

''מועדון לקוחות'' או ''מועדון חברים'' - זוהי קבוצת משתמשים הרשומים לאתר הבית שלכם, עם שם משתמש וסיסמה, ומקבלים, בתשלום או אפילו בחינם - ערך מוסף בתדירות כלשהי. יש כיום מגוון פתרונות המאפשרים להגדיר באתרים גישות שונות והרשאות ייחודיות לרמות משתמשים שונות, ובכך ליצור קהילה מבוססת ואיכותית של לקוחות חמים ורלוונטיים הצורכים באופן קבוע שירותי ערך מוסף ייחודיי (למשל - אתרי מנויים, כמו מגזין הארץ).

3: אין קריאה לפעולה

הנעה לפעולה (או קריאה לפעולה) היא מושג רחב שמתייחס למגוון הדרכים למקסם את הפוטנציאל של כל ביקור באתר לעסק ולהפוך אותו לעסקה או לשלב בדרך לעסקה.

המטרה שלנו כבעלי עסקים היא להמיר כמה שיותר גולשים ללקוחות, ''לתפוס'' אותם כשהם מוכנים ולהציע להם מה שהם צריכים. חשוב לא לוותר על הזדמנויות ולתת לגולש לצאת מהאתר בלי לקיים אתנו אינטראקציה כלשהי. אפשר להשתמש בטפסי צור קשר שקיימים בדרך כלל בכל אתר, פרטי יצירת קשר סטנדטיים כמו טלפון ומייל, קישור להרשמה לאתר, לרכישה, לייק לעמוד הפייסבוק, רישום לניוזלטר.

אפילו אייקון של חץ משפיע על גולשים ומעודד אותם להקליק. אחת הדרכים היעילות ביותר להמיר גולש ללקוח היא שימוש בפופ אפ - אותו חלון נע המופיע על המסך ולעתים 'רודף' אחרינו באתר או קופץ כשאנחנו באים לצאת מהאתר. פופ אם יכול להציע השארת פרטים, רישום לניוזלטר או כל אפשרות אחרת שתשרת את הצורך שלכם. היתרון הוא שמדובר באפקט קל ופשוט, והוא מנגיש מאוד את יצירת הקשר.

4: בעיות במהירות הטעינה והעלייה של האתר

כשגולש מגיע לאתר שלנו, יש לנו 5 שניות להרשים אותו לפני שיאבד קשב ויעזוב את האתר. זה מעט מאוד זמן, ואתרים רבים שמהירות העלייה שלהם אטית זורקים את הזמן הזה לפח. גולשים נוטשים אתרים כאלה במהירות. חבל על הזמן הזה! ישנם כלים חינמיים שמאפשרים למדוד את מהירות העלייה והטעינה של האתר, כמו הכלי של גוגל https://developers.google.com/speed/pagespeed.

נכון, יש הרבה פקטורים שמשפיעים על טעינת האתר - סוג המערכת, משקל הקבצים (אתרי תוכן שוקלים הרבה), פרטי חבילת האחסון ועוד, אבל תשמחו לדעת שאחת הסיבות הנפוצות פשוטה מאוד לתיקון.

אתרים רבים מעלים תמונות שהן פשוט כבדות מדי. תמונה לא צריכה להופיע בקבצי המדיה בהכרח בגודל המקורי שלה - למשל, אם תמונה מופיעה כבאנר או כלוגו בגודל קטן יחסית - צריך פשוט להקטין אותה לגודל הרצוי ולא יותר מזה. ישנם כלים חינמיים רבים וזמינים המאפשרים לכווץ ולדחוס תמונות. זוהי פעולה קטנה ופשוטה שלא מצריכה התעסקות טכנית מורכבת או מתכנת ויכולה לחסוך לנו הרבה נטישות גולשים ולשפר את חוויית המשתמש של הגולשים שלנו.

5: האתר לא רספונסיבי

אתר רספונסיבי פירושו אתר מגיב, כלומר, רגיש ומגיב מיידית לכל שינוי בגודל המסך, ומתאים את עצמו לכל סוגי המסכים - אייפון, גלקסי, טאבלט, אייפד ודסקטופ (גודל מסך מחשב). עסקים רבים מחזיקים אתר שאינו רספונסיבי - וזה גורם לשני נזקים משמעותיים. כחמישים אחוזים מהגלישה כיום היא במכשירים ניידים וכאשר האתר לא ידידותי ונוח לשימוש במובייל - גולשים פשוט עוזבים אותו, וחבל. בנוסף, אתרים שאינם רספונסיביים מקבלים 'עונש' מגוגל והוא פוגע במיקום שלהם בתוצאות החיפוש.

יש כל מיני דרכים ליצור התאמה - גרסת מובייל ייחודית או אפליקציה, אבל הדרך המומלצת והיעילה ביותר היא בנייה רספונסיבית.

לסיכום

צעדים פשוטים, לא יקרים ולא מסובכים יכולים לשפר משמעותית את יחס ההמרה של בעלי העסקים הקטנים ולנצל את הפוטנציאל של אתר האינטרנט שלהם. חלקם תוכלו לבצע בעצמכם בקלות, ובחלקם ייתכן שתזדקקו לעזרה מקצועית - מדובר בהשקעה חד פעמית שמשתלמת מאוד לטווח הרחוק.

דאגו לגלישה נגישה ומהירה המותאמת למכשירים שונים ונוחה לכולם, שלבו פופאפים באתר שלכם, צרו מועדון לקוחות והכי חשוב - אל תוותרו על נוכחות דיגיטלית.

טליה כהן

אשת השיווק הדיגיטלי של חברת TechJump, מיזם חברתי המכשיר ומעסיק צעירים מרקע מורכב בבניית אתרים ושיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וחברות.
החזון הוא להכשיר ולהעסיק את הצעירים ולתת להם ידע וניסיון מקצועי. לייצר להם אופק תעסוקתי שונה מהאפשרויות שפתוחות עבורם היום, ומקפצה שתסייע להשתלבותם בחברה. בזכות החזון החברתי נרתמו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ללוות את החברה, וכך הלקוחות מרוויחים מוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים.

אתר: www.techjump.co.il כתובת דוא"ל: info@techjump.co.il
4 תגובות

טליה שלום,
כתבת מאמר מצוין ומאד חשוב. אני מקווה שעסקים רבים יפיקו ממנו תועלת

מאמר מצויין , מאוד רלוונטי ומשקף את המצב בשוק

מאמר מעניין, העלת נקודות חשובות. יישר כוח

תודה רבה!

פרסמו תגובה למאמר

ארכיונים קשורים באתר

תגובות אחרונות בבלוג