עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

[מצגת] עלויות איכות ועלויות אי-איכות

את המצגת הבאה הכין לנו ידידי ועמיתי שאול פייגנבוים, בעבר מנהל האיכות בקונצרן אסם נסטלה. המצגת מציגה את הנושא החשוב של עלויות האיכות או עלויות אי האיכות בתעשיית המזון, אך היא העקרונות נכונים בכל תעשייה. המצגת מתחילה ברקע קצר על נושא האיכות.

השקפים הבאים, עד שקף 8, מוקדשים להגדרה של האיכות ועלויות האיכות. האם האיכות עולה כסף או חוסכת כסף? האם זה כלכלי למנוע כשלי איכות?

השקפים הבאים עד שקף 12 עוסקים בעלויות האיכות: עלויות מניעה, עלויות הערכה, כשל פנימי וכשל חיצוני.

בשקף 13 אנחנו נכנסים לנושא העלויות. ראשית המקורות לנתונים, אחרי כן השוואה בין ישראל, ארה"ב ויפן על אחוז העלויות של האיכות מהמחזור. שקף 17 מציג לנו את התפלגות העלויות בין הנושאים השונים (מניעה, הערכה, כשל פנימי וכשל חיצוני) ושקף 18 נותן תמונה על ההשתנות לאורך השנים.

בשקף 20 נראה את עלות האיכות בענפי המשק השונים בישראל ובשקף 21 את התפלגות העלויות בענף המזון. אז, למה זה באמת כל כך חשוב?

השקפים הבאים עוסקים בשימושים של עלויות האיכות וחשיבות המדידה. בשקפים 25 עד 28 עולה השאלה : "כמה איכות לספק?", האם 99.9% זו איכות מספיקה? וכן מהי באמת האיכות האופטימלית?

שקף 29 מזכיר לנו כי: איכות היא בחינם  -  אי האיכות היא שעולה כסף !!  לסיום, בשקפים 30 ו- 31 מוצגת דוגמה מהתעשייה, לחישוב עלויות האיכות ואי האיכות.

שפרו את ניהול האיכות בחברה קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות עם זאב רונן ללא תשלום וצרו שיפור באיכות המוצרים ובשורת הרווח לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
1 הגיב/ה

שלומות.
צעדי הראשונים התחום אבטחת איכות.
מועיל מאוד לקרא את המצגות.
תודה בריאות וכל טוב

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג