עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

[מצגת] עלויות איכות ועלויות אי-איכות

את המצגת הבאה הכין לנו ידידי ועמיתי שאול פייגנבוים, בעבר מנהל האיכות בקונצרן אסם נסטלה. המצגת מציגה את הנושא החשוב של עלויות האיכות או עלויות אי האיכות בתעשיית המזון, אך היא העקרונות נכונים בכל תעשייה. המצגת מתחילה ברקע קצר על נושא האיכות.

השקפים הבאים, עד שקף 8, מוקדשים להגדרה של האיכות ועלויות האיכות. האם האיכות עולה כסף או חוסכת כסף? האם זה כלכלי למנוע כשלי איכות?

השקפים הבאים עד שקף 12 עוסקים בעלויות האיכות: עלויות מניעה, עלויות הערכה, כשל פנימי וכשל חיצוני.

בשקף 13 אנחנו נכנסים לנושא העלויות. ראשית המקורות לנתונים, אחרי כן השוואה בין ישראל, ארה"ב ויפן על אחוז העלויות של האיכות מהמחזור. שקף 17 מציג לנו את התפלגות העלויות בין הנושאים השונים (מניעה, הערכה, כשל פנימי וכשל חיצוני) ושקף 18 נותן תמונה על ההשתנות לאורך השנים.

בשקף 20 נראה את עלות האיכות בענפי המשק השונים בישראל ובשקף 21 את התפלגות העלויות בענף המזון. אז, למה זה באמת כל כך חשוב?

השקפים הבאים עוסקים בשימושים של עלויות האיכות וחשיבות המדידה. בשקפים 25 עד 28 עולה השאלה : "כמה איכות לספק?", האם 99.9% זו איכות מספיקה? וכן מהי באמת האיכות האופטימלית?

שקף 29 מזכיר לנו כי: איכות היא בחינם  -  אי האיכות היא שעולה כסף !!  לסיום, בשקפים 30 ו- 31 מוצגת דוגמה מהתעשייה, לחישוב עלויות האיכות ואי האיכות.

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
1 הגיב/ה

שלומות.
צעדי הראשונים התחום אבטחת איכות.
מועיל מאוד לקרא את המצגות.
תודה בריאות וכל טוב

שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג