עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

הייעוץ הפנסיוני ככלי להגדלת הכנסות החברה

מאמר זה פורסם בגרסה מוקדמת באתר של אדי קודלש.

מנהלי משאבי אנוש בארגונים נדרשים לדאוג לקשר שבין העובד לארגון. הקשר מוסבר לרוב על ידי שני מימדים, מימד ה"מחוברות" שמקורו בתחום הרגש ומימד "שביעות רצון מוטיבציונית" שמקורו בעולם השכלתני.

אני רוצה להתחיל ולהתיחס דווקא למימד הרגשי. מעורבות חברתית מוגדרת כמידת מחויבות או מסירות העובד לארגון וכתוצאה מכך, כמה הוא יהיה מוכן להתאמץ ולהשקיע.

מחוברות זו נחשבת היום למדד מכריע בהצלחת הארגון, אף יותר מתזרים המזומנים.

כדי להפיק תועלת ממחוברות, יש לבנות לעובד תנאים מיטביים. תנאים אלה נקבעים לרוב על בסיס מחקר שמבוצע בארגון על ידי מכון שמתמחה בנושא.

תוצאות המחקר עוזרות למעסיקים לבנות סביבת עבודה מותאמת לשיפור המחוברות.

הגורמים למחוברות משתנים לפי דור העובדים אך ככל שהדור צעיר יותר, התגמול מתחיל להוות גורם משמעותי.

לצד המימד הרגשי, ניצב המימד השכלתני. מוטיבציה היא מכלול תהליכים אשר מעוררים ומכוונים התנהגות אנושית לקראת מטרה מוגדרת.

המוטיבציה נמצאת בירידה מכמה סיבות ואחת מהן היא אובדן האמון במנהיגות הכלכלית והחברתית. אחד מהסממנים לאובדן האמון הוא שחיקת הפנסיה, קרי אם לא נתכנן וננקוט במהלכים נכונים בזמן הנכון, הפנסיה צפויה להיות נמוכה, אף נמוכה יותר מהפנסיה ששולמה לדורות הקודמים.

מניתוח הגורמים המשפיעים על המחוברות והמוטיבציה של העובדים, אם כי לא בראש העדיפויות, נמצא נושא התגמול והמשבר הכלכלי הצפוי שיתורגם בעתיד למשבר פנסיוני.

העובדים, ובעיקר הצעירים מביניהם, מודעים ומושפעים ממהפכת המידע. באפשרותם להשיג מידע רחב ממקורות שונים כגון איטרנט, מדיה, מרצים ויועצים. היתרון המרכזי של יועץ כמקור מידע מיני רבים, הוא היכולת שלו לבצע התאמה אישית בלתי תלויה לצרכים הספציפיים של העובד.

הייעוץ הכלכלי והפנסיוני הוא כלי שעומד לרשות המעסיק ומנוהל על ידי מנהלי משאבי אנוש בארגונים. ניתן לחשוף את הכלי בצורה מאורגנת לעובדים באמצעות הרצאה ובאופן אישי כפגישת ייעוץ.

למעשה המעסיק אומר "אני משלם לך שכר עבודה ולא בכך מסתיים תפקידי. אני עוזר לך, העובד, לעשות בו שימוש מושכל כדי שהשימוש בשכר זה יהיה היעל ביותר לך ולמשפחתך".

בניית סביבה תומכת כלכלית ופנסיונית תגדיל את המעורבות והמוטיבציה של העובד ובכך נראה שיפור ביעילות העובדים, הגדלת השותפות, גאוות יחידה, תרומה גדולה יותר לחדשנות בארגון, ואף הקטנת ימי מחלה שנתיים דבר שמתבטא בהקטנה ישירה ומיידית בהוצאות שכר.

אדי קודלש

אדי קודלש - אקו יעוץ וניהול. יעוץ פנסיוני, ניהול מערכות שכר, כלכלת המשפחה, גישור.

אקו – ייעוץ וניהול, משרד המתמחה בייעוץ פנסיוני לתעשייה, לעסקים, לאנשים פרטיים, לקיבוצים ולתעשייה הקיבוצית

המשרד עוסק בייעוץ פנסיוני ותכנון פיננסי. אנחנו מלווים את לקוחותינו לאורך זמן. נשמח לעמוד גם לרשותך, אנא מלא את הפרטים שלך ונשמח לחזור אליך בהקדם.

אתר: www.eku.co.il/ כתובת דוא"ל: Eddy@eku.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג