עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

[מצגת] תהליך שיפור מהיר ומתמיד עם העובדים

 הרצאה שניתנה במסגרת סדנת מנכ"לים של "פורום בר-לב" באזור תעשייה בר-לב, בתאריך 1 בפברואר 2012.

  • שני השקפים הראשונים מציגים את ההזדמנויות החבויות במורד ההירארכיה בארגון.
  • ההנהלה (ולפעמים אפילו גוף מצומצם יותר של מעט מקורבים למנכ"ל) מתמודד עם האתגרים הפנימיים והחיצוניים, מספיקים ככל שניתן, ותמיד יש הרבה נושאים שלא מגיעים אליהם. שם ניתן לאסוף לא מעט כסף מהרצפה.
  • מתחת להנהלה נמצאים הדרגים של העובדים אשר אינם שותפים בהתמודדות של החברה עם הבעיות והאתגרים. אם נדע לצרפם נרוויח הרבה וזה אחד הנושאים של ההרצאה.
  • שקף 4 מציג את החשיבות של המדידה כדי להשיג שיפור.
  • בשקף 5 נגדיר כיצד להגדיר ולבחור את אזורי השיפור ונתוודע לראשונה אל מנופי הרווח.
  • בשקף 6 נגדיר את מנופי הרווח וכיצד לבחור אותם.
  • שני השקפים הבאים מציגים כיצד לטפל במנופי הרווח. במעגל הראשון נבחר מדדי ביצוע לשם מיקוד ומדידה ובמעגל השני של הטיפול נצרף את העובדים בדרך של עבודה בקבוצות קטנות של צוותי שיפור כדי להביא את השיפור.
  • בשקף 9 נפרט מעט יותר על העבודה עם צוותי שיפור ובשקפים הבאים את המקום המרכזי של המנכ"ל בתהליך השיפור.
  • בשקף 11 נציג כיצד בעזרת לוח יעדי שיפור חודשי, המסכם את עבודת הצוותים ומגיע לדיון חודשי בהנהלה, ניתן למקד את כל ההנהלה במטרות המרכזיות של החברה ולהוביל שיפור לכל רוחב הארגון.
  • בשקפים הבאים נציג דוגמאות למדדים ולעבודה בשיטה זו.
  • נתחיל בכספים, נציג כמה מדדים ונראה דוגמה כיצד בכמה חברות הקטינו את חוב הלקוחות לאפס.
  • שקפים 16 עד 21 מציגים את התפעול עם כמה דוגמאות.
  • נתחיל בשיפור ביצועי מכונות בפסי היצור ע"י מדידה, דיון יומי קצר בתוצאות של יום האתמול, דיון שבועי של צוות שיפור וכמובן ההנהלה.
  • חלק מהגורמים לתפוקות הנמוכות היו העצירות הארוכות של המכונות (הכנות, סט אפ, החלפות, חוסר במפעילים ותקלות). בשקף 18 נראה כיצד באחת החברות הובילו שיפור ממשמעותי של העצירות עקב תקלה.
  • שקף 19 מציג לנו שיפור וחסכון של מיליון ₪ בתקופה קצרה בעזרתם של 3 צוותי שיפור שעסקו בהקטנת הפחתים.
  • שקפים 20, 21 עוסקים בניהול המלאי, החשיבות של המדידה של נושא זה והטיפול בתוצאות וכיצד נחסך כסף רב באחת החברות.
  • שקפים 22 עד 24 מציגים עבודה בתחום השיווק והמכירות. כיצד אחרי ירידה של כמה שנים במכירות הפכנו את הכיוון ובעזרת תכנון ועבודה השגנו קפיצה גדולה במכירות.
  • בשקפים 25 עד 28 אנו מציגים את התחום של משאבי אנוש. ראשית, מה אנו רוצים לשפר ואיך למדוד.
  • בחרנו להציג טיפול במוטיבציה. חשוב לציין כי כאן השיפור מושג לאורך תקופות הרבה יותר ארוכות.
  • מתוך שני מדדים מוכרים למדידה של המוטיבציה והחיבור של העובדים לחברה, נציג כאן מדד אחד ונראה דוגמה של שיפור יפה מאד אם כי, לאורך כמה שנים.

התחום האחרון שנציג כאן יהיה האיכות.

נציג 3 מדדי איכות: תלונות של לקוחות, איכות פעם ראשונה ושחרור סופי או YIELD. אנו מסבירים בקצרה על המדדים וכיצד למדוד אותם.

באתר ניתן למצוא גם מצגת מיוחדת על הנושא של עלויות איכות ועלויות אי איכות וגם מצגת אחרת, המפרטת איך לבצע מדידה וגם דוגמאות מספריות.

צרו תרבות ארגונית של איכות, מצוינות ושיפור קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות ללא תשלום וצרו תרבות ארגונית מנצחת שמובילה לאיכות גבוהה ושיפור מתמיד לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג