עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,300 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

[מצגת] יעדים ומדדים ככלי מסייע לשיפור הרווח והביצועים

יעדים ומדדים ככלי מסייע לשיפור הרווח והביצועים

 הרצאה בקורס שיטות מחקר של דר' גיל לוריא בחוג שירותי אנוש, אוניברסיטת חיפה. ההרצאה מדגימה שימוש במדידות ובמדדים הלכה למעשה כדי לשפר את הביצועים כלל ואת הרווח בפרט.

בשקפים הראשונים אנחנו פותחים את המעגל הראשון, בהגדרה של הרווח והחוסן של החברה כמטרה ושילוב העובדים בהשגת המטרה. בשקף 4 אנו מציגים לראשונה את החיוניות של המדידה כתנאי להשיג שיפור.

בשקפים הבאים אנו פותחים מעגל נוסף של בחירת אזורי השיפור, מגדירים מה זה מנוף רווח ודנים בשאלה כיצד לתעדף את אזורי השיפור או מנופי הרווח. בשקף 7 אנו סוגרים שני מעגלים וקושרים את הצורך במדידה ובמדדים כמותיים כדי להשיג את השיפור הנדרש במנופי הרווח שנבחרו. בשקפים 8,9 סוגרים את המעגל השלישי ואחרון: שילוב העובדים בתהליך השיפור של מנופי הרווח בעזרת המדדים. שקפים 10, 11 מציגים את מקומו של המנכ"ל במרכז השיפור והחיוניות שלו בהצלחת השיפור ושימור האנרגיה שלו לאורך הרבה שנים.

השקפים הבאים מציגים מדדי איכות שונים לפי התחומים השונים. נתחיל עם הכספים בשקפים 13 ו- 14. בארבעת השקפים הבאים אנו עוברים על דוגמאות של המדדים ופעילות בתחום בתפעול. נתחיל בהתייעלות של חומרי גלם. התייעלות שהביאה חסכון של מיליון ₪ בתוך חודשים ספורים. חסכון בהוצאות שעבר מיד אל הרווח. נמשיך בבדיקה של הלימת המלאי ונרה כיצד השגנו באחד במקומות חסכון משמעותי בעזרת הטיפול בפערים שמצאנו במסגרת הבחינה של הלימת המלאי.

בשקפים 19 עד 21 אנו מציגים טיפול במדדי מכירות ומדגימים כיצד בזכות תכנית קדימה לכמה שנים, פרוקה לתכנית חודשית בשנה הקרובה, בחינה שבועית של התוצאות ויצירה של פעולות מתקנות חדשות, השגנו באחת החברות גידול של 42% במכירות אחרי רצף של ירידה במשך כמה שנים.

שקפים 22 עד 25 עוסקים בתחום של משאבי אנוש. תחום שקשה להגדיר בו מדדים כמותיים לבחינה של המוטיבציה של העובדים, ההתמדה והלויאליות. חלק מהמדדים בוחנים את הוותק הממוצע והתחלופה של העובדים.

מדד אחר בוחן נושא מאד דומה אך בטווח הקצר. מדידה של ההיעדרות של העובדים. בהרצאה זו אנו מציגים את המדד השני.

שפרו את היעילות והמדידה בחברה קבעו שיחת יעוץ של 30 דקות עם זאב רונן ללא תשלום ויחד נמצא את מדדי הביצוע המתאימים לכם ונטמיע אותם בעבודה השוטפת לחצו לתיאום שיחה
זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il

פרסמו תגובה למאמר

תגובות אחרונות בבלוג