בלוג הוידאו: שאלות ותשובות על ניהול, עסקים ותעשייה

בלוג הוידאו: תשובות לשאלות ששלחו אלי קוראים של הבלוג ולקוחות מהעבר ומהווה.

118 קוראים/ות

[וידאו] מדוע חשוב כל כך הידע של העובדים?

דמיינו שאתם יושבים במשרד ומסתכלים על הקיר בקצה החדר, על הקיר תלויות המון תעודות. אתם רואים את התעודות, אבל לא רואים מה כתוב בכל אחת מהן. מי שנמצא קרוב לקיר רואה מה כתוב על כל תעודה, אבל לא את כל הקיר. זה מה שקורה גם בחברה.

137 קוראים/ות

[וידאו] מהי שיטת 5s ואיך משמרים אותה?

שיטת 5S היא שיטה של טויוטה המתארת חמישה S: Sort Straighten Shine Standardize Sustain בסרטון אפרט על כל אחד מהשלבים והמטרות.

188 קוראים/ות

[וידאו] Just In Time שיטה לניהול מלאי ושרשרת האספקה

אנחנו רוצים שהמלאי יזרום בדיוק כשצריך אותו. את שיטת Just In Time פיתח טאיצ'י אונו בטויוטה במטרה לא ליצור מלאים לפני, לייצר בדיוק את מה שצריך.

170 קוראים/ות

[וידאו] מתי לפטר עובד גרוע ומתי לנסות לשפר אותו?

אני רוצה לספר לכם על הבנות שלי ששיחקו כדורסל הרבה שנים. עד כיתה ו' היו שחקניות בינוניות ובקושי השתתפו במשחק, עד שהתחלף המאמן והפכו לכוכבות. כמעט תמיד אפשר לצאת מהמצב הזה שנדמה לנו שעובד הוא עובד גרוע.

185 קוראים/ות

[וידאו] איך לתכנן את המלאי?

איך יודעים מתי להזמין מלאי וכמה? ישנם מודלים שונים, חלקם פשוטים וחלקם למקרים מורכבים יותר. צפו בסרטון להסבר על המודלים השונים לתכנון המלאי.

173 קוראים/ות

[וידאו] איך לעודד הצעות ייעול של עובדים?

הצעות ייעול הן המהלך האחרון שנעשה בנושא של מעורבות העובדים ובשיתוף שלהם בחשיבה. נדרשת משמעת עצמית של הנהלת החברה לטיפול בהצעות של העובדים. אם הנהלת החברה תאבד את האמון של העובדים, יהיה לה מאד לא פשוט ליצור שינוי בעתיד. שני גורמים עיקריים מונעים מהעובדים להעלות הצעות ייעול: חשש שההנהלה ללא תתייחס להצעות. חשש שהמנהל הישיר יציג את ההצעה כאילו היא שלו וייקח את הקרדיט אליו. על כן יש לתת משוב מידי והחלטה סופית בפרקי זמן קצרים וקבועים. במידה ומחליטים שלא לקבל את ההצעה, יש לתת החלטה מנומקת, ברורה, מפורטת וחזקה. תגמול יהיה הערכה והוקרה. תגמול כספי אומר לעובד שההנהלה לא סומכת עליו שיעזור לחברה כי היא חשובה לו. מהלך כזה משדר חוסר אמון בעובד על כך ועל גורמים נוספים תוכלו ללמוד בסרט.

170 קוראים/ות

[וידאו] איך לשכנע את המנכ"ל שמוטיבציה של עובדים חשובה?

תתפלאו אבל עדיין יש מנכ"לים ומנהלים שחושבים שהעובדים אינם חשובים. ובעיקר אין משמעות ליחס כלפיהם. הם צועקים עליהם, יכולים להשפיל אותם. ובעיקר אינם נותנים משוב חיובי. הערכה. גם מנכ"ל שלא צועק על העובדים שלו, אבל לא מפרגן, לא נותן משוב חיובי ייכשל ביצירת מוטיבציה. מציגים למנכ"ל כזה מצב בו כאשר יש תחרות, החברה בה לעובדים יש יותר מוטיבציה היא תנצח. עובדים עם מוטיבציה ייצרו ביעילות רבה יותר, איכות רבה יותר וגם שירות טוב יותר יוצרים יותר הצלחה. על כך ועל גורמים נוספים תוכלו ללמוד בסרט.

158 קוראים/ות

[וידאו] מי אמור לעזור למנכ"ל ליצור מוטיבציה?

הגורם הראשון שיעזור למנכ"ל ליצור מוטיבציה הוא מנהלת או מנהל משאבי אנוש. לשם כך דרוש שהמנכ"לית תראה במנהל משאבי אנוש סמנכ"ל משמעותי וחשוב. שסמנכ"לית משאבי אנוש יד ימינה של המנכ"לית. בנוסף חשוב שיהיה יועץ טוב שילווה את שניהם. על כך ועל גורמים נוספים תוכלו ללמוד בסרט.

162 קוראים/ות

[וידאו] איך לרתום מנהלים שאיבדו אמון בחברה?

כאשר גם המנהלים מאבדים אמון בחברה זה מצב מדאיג שעלול לגלוש במדרון חלקלק. נדרשת פעולה דחופה של המנכ"ל או הבעלים. דרך הפעולה תהיה כמו עם העובדים. חשוב שהמנהלים ירגישו משמעותיים. שסופרים אותם. שהם חשובים. הכלים הם: מעורבות. לערב אותם בתהליכי החשיבה. שקיפות. כמה שיותר שקיפות במידע. משוב חיובי. על כך ועל גורמים נוספים תוכלו ללמוד בסרט.

169 קוראים/ות

[וידאו] איך לגרום לעובדים לרצות לחזור לעבוד מהמשרד?

בוובינר שהעברתי השבוע בנושא כלים ליצירת מוטיבציה של עובדים, שאלה אחת המשתתפות איך אפשר לגרום לעובדים, שהתרגלו לעבוד מהבית תקופה ארוכה, לרצות לחזור ולעבוד מהמשרד? ראשית אני שואל אתכם האם זה בכלל אפשרי, והאם אנחנו צריכים לצפות ל-100% חזרה לעבודה מהמשרד? שנית, מכיוון שאנחנו בכל זאת רוצים כמה שיותר מהעובדים במשרד, עלינו לדאוג שהם ירצו לחזור. אז איך עושים זאת? צפו בסרטון לתשובתי המלאה.