בלוג הוידאו: שאלות ותשובות על ניהול, עסקים ותעשייה

בלוג הוידאו: תשובות לשאלות ששלחו אלי קוראים של הבלוג ולקוחות מהעבר ומהווה.

158 קוראים/ות

[וידאו] האם פרמיה היא דרך טובה ליצירת מוטיבציה של עובדים?

שאלה שנשאלתי בוובינר שהעברנו השבוע בנושא כלים ליצירת מוטיבציה של עובדים: האם פרמיה, או "שכר עידוד", היא דרך טובה להניע עובדים לתוצאות טובות יותר וליצור מוטיבציה? לא בכדי, שיטת הפרמיה כמעט ונעלמה מהעולם. פעם היא הייתה נפוצה, אבל ברוב המקומות הבינו כי לא רק שהיא לא יוצרת מוטיבציה, היא עשויה אפילו לפגוע בה במקרים רבים. צפו בסרטון להסבר המלא שלי.

175 קוראים/ות

[וידאו] האם שקיפות בשכר חשובה ליצירת מוטיבציה של עובדים?

בוובינר שהעברתי השבוע בנושא יצירת מוטיבציה של עובדים, הסברתי על החשיבות של השקיפות ככלי שגורם להגברת המוטיבציה של העובדים. אחד המשתתפים שאל אותי: האם השקיפות צריכה להיות גם בשכר? התשובה שלי פשוטה: שכר הוא אחד מהמקרים יוצאי הדופן, בהם אנחנו לא רוצים שקיפות. שקיפות בשכר גורמת ליותר בעיות משהיא מועילה, ובלאו הכי השכר, או הכסף, לא צריך להיות כלי שבו אנחנו משתמשים כדי להניע עובדים ולהגביר את המוטיבציה שלהם. צפו בתשובה המלאה שלי בסרטון.

157 קוראים/ות

[וידאו] האם יש הבדל בין עובדים בהייטק ובתעשייה בנוגע ליצירת מוטיבציה?

הרבה מנהלים חושבים ש"בתעשייה המסורתית אי אפשר ליצור מוטיבציה של עובדים", וש"רק בהייטק" אפשר ליצור מוטיבציה. אבל האם בהייטק ובתעשייה המסורתית עובדים בני אדם שונים? לא. כולנו אותו הדבר. ההבדל אינו בעובדים אלא במנהלים. בהייטק המנהלים מבינים את חשיבות המוטיבציה הרבה יותר מאשר בתעשייה המסורתית. אבל גם בתעשייה, מי שישכיל לטפח מוטיבציה של העובדים שלו, לרתום אותם ולחבר אותם למטרות החברה, ירוויח ובגדול. תשובה לשאלה שעלתה בוובינר שערכנו השבוע בנושא כלים ליצירת מוטיבציה של עובדים.

163 קוראים/ות

[וידאו] מה ההשפעה של שירותים מלוכלכים על המוטיבציה?

שירותים מלוכלכים, אז מה? אז בואו נחשוב מה זה עושה לנו. אנחנו לא רוצים להיות שם, אנחנו לא רוצים לעבוד במקום שאני לא יכול להיכנס לשירותים. בסרטון נדבר גם על תורת שני הגורמים של פרדריק הרצברג.

202 קוראים/ות

[וידאו] איך לנהוג כאשר המנהל שלי חותך אותי?

מה אני עושה אם המנהל חותך אותי? המנהל שלי חותך אותי ונותן הוראות לעובדים. אז בראיונות אומרים על הדבר הזה שאלה טובה. מתי המרואיין אומר שאלה טובה? כשאין לו תשובה.

329 קוראים/ות

[וידאו] האם זה נכון להחליף את ההנהלה כשהמנכ"ל מתחלף?

האם זה נכון להחליף את ההנהלה כאשר נכנס מנכ"ל חדש? יש מנכ"לים שעם כניסתם לתפקיד מפטרים חלק מההנהלה הקיימת או את כולה ומביאים אנשים שלהם. בדרך זו הם מבטיחים לעצמם שהנהלה תהיה אתם, שלא יתקלו בהתנגדויות. כאשר המנכ"ל עוזב יתכן וחלק מהסמנכ"לים חשבו שהם מתאימים להחליף ולכן אולי יתנגדו למנכ"ל חדש. עלולה להיות גם התנגדות לשינוי כמו חש לכל שינוי. מנכ"ל חדש שמפטר סמנכ"לים עם כניסתו עושה זאת בעיקר מתוך חשש למעמדו, ליכולתו לנהל את הסמנכ"לים הותיקים. אבל אם המנכ"ל החדש מפטר את הסמנכ"לים הקיימים הוא מפסיד המון ידע. האם זו דרך נכונה? כיצד כל מנכ"ל חדש יכול לעבוד עם ההנהלה הקיימת? מתי יהיה נכון להחליף חברי הנהלה? מה האינטרס של הבעלים?

163 קוראים/ות

[וידאו] כיצד להתמודד עם היעדרויות של עובדים?

הנושא של היעדרויות עובדים מעניין את כולם בכל הארגונים. היעדרויות הן בעיקר עקב ימי מחלה. הדרך לעודד אנשים להגיע לעבודה היא לתת הוקרה והערכה למי שמגיע. לשלם על מחלה לפי החוק, לא מהיום הראשון ולהיות בקשר תומך עם עובדים חולים. במגזר הפרטי שיעור ההיעדרויות הוא 1.6% ובמגזר הציבורי 6.5% מימי העבודה. מדוע? על כך ועל היבטים נוספים תוכלו ללמוד בסרט.

265 קוראים/ות

[וידאו] איך לנהל ישיבות יעילות שלא יהיו בזבוז זמן?

מנכ"לים ומנהלים רבים רואים בישיבות בזבוז זמן, ולא מצליחים באמת לנהל ישיבות שיהיו יעילות ומועילות לחברה. ישיבות הן כלי ניהולי חשוב ביותר - ושימוש נכון בהן יעזור לנו תמיד לצמוח, להשתפר, וכמובן לנהל את העבודה השוטפת בחברה. אך פעמים רבות הישיבות אכן הופכות לבזבוז זמן, אך ורק מכיוון שהן לא מנוהלות בצורה הנכונה. מנהלים חייבים לדעת איך לנהל ישיבות: החל מהגדרת מטרות הישיבה, דרך ניהול הישיבה עצמה ועד לחלק החשוב ביותר - סיום הישיבה, חלוקת משימות ואחריות, וביצוע מעקב. צפו בסרטון להסבר המלא שלי על ניהול ישיבות בצורה יעילה ונכונה.

301 קוראים/ות

[וידאו] מדוע חברות משפחתיות רבות לא מצליחות?

מדוע הרבה חברות שצמחו בתוך המשפחה לא מצליחות לגדול ונתקעות בשלב מסויים? ומדוע יש כמה חברות משפחתיות שכן הצליחו והפכו לקונצרנים ענקיים? האם הבעיה נמצאת בעצם היותה של החברה חברה משפחתית? או במשהו אחר? בסרטון זה אני עונה לשאלה שנשאלתי פעמים רבות לגבי חברות משפחתיות, והמכשולים היחודיים שעומדים בפניהן. ומסביר מה הסיבה האמיתית שבגללה חברות משפחתיות רבות, וגם חברות שאינן משפחתיות, לא מצליחות להתקדם מעבר לשלב מסויים. צפו בסרטון להסבר המלא.

224 קוראים/ות

[וידאו] איך ליצור מוטיבציה של עובדים?

שאלה ששואלים אותי המון פעמים היא מה יוצר מוטיבציה של עובדים? איך מעלים את המוטיבציה? העובדים שלנו הם אנשים בדיוק כמונו. אז אם אנחנו רוצים להבין מה מניע אותם, נחשוב מה מניע אותנו. ואם אנחנו רוצים להבין מה חשוב להם, נחשוב מה חשוב לנו. צפו בסרטון להסביר המלא: כיצד ליצור מוטיבציה של עובדים?