עדכונים אישיים מהבלוג: הצטרפו ליותר מ-5,000 מנהלים ומנהלות שכבר מנויים וקבלו מאמר מקצועי חדש ומקורי בכל שבוע - חינם.

לוח גאנט שהוביל לפיתוח טכנולוגיה חדשה ע"י צוות עובדים

כאשר נכנס שלמה לתפקידו כסמנכ"ל תפעול הוא הקפיד לפתור את הבעיות שעלו במהלך העבודה ע"י צוותי חשיבה ושיפור של העובדים.

באותו אופן, הוא העביר את תכנון היצור למנהל היצור ואחרי שמנהל היצור בנה תכנית כללית, מנהלי המחלקות היו בונים את תכנית העבודה של המחלקה שלהם לפי הדרישות שהגדיר מנהל היצור.

שירה, אחת המנהלות, הייתה עובדת מצטיינת וקודמה עם השנים לתפקיד מנהלת מחלקה. היא עשתה עבודה מצוינת אבל מעולם לא קבלה הכשרה בתחום של ניהול היצור. לכן, כאשר שלמה ביקש אותה להכין תכנית יצור היא נבהלה ונרתעה.

אבל, שלמה, בסבלנות ראויה לציון, התקדם אתה, עקב בצד אגודל, עד שיום אחד היא הגיעה אליו עם לוח הגאנט למטה. שירה הסבירה לשלמה, כי לפי לוח הגאנט, ההזמנה לא תהיה מוכנה במועד שסוכם על הלקוח.

ראו את לוח הגאנט אתו שירה הציגה את הבעיה:

לוח הגאנט הראשון שהציג את הבעיה הצפויה בעמידה במועדי האספקה שנקבעו

שלמה צירף לשירה עוד שלושה עובדים וביקש אותם לפתור את הבעיה.

אחרי כמה שעות הם חזרו עם הצעה לפתרון טכנולוגי חדשני. הם הציגו את לוח הגאנט החדש (ראו להלן), המשימות הצבועות בירוק הן לפי הפתרון החדש ולידן אותן המשימות בטכנולוגיה הקודמת:

לוח הגאנט השני המציג את זמני קיצור העבודה בעקבות השימוש בטכנולוגיה החדשה

נכון, נדרשו כמה ניסיונות כדי למצוא את הדרך הנכונה להפעיל את השיטה החדשה, אבל המאמץ היה כדאי.

לא רק שנמצאה דרך לעמוד במועד ההזמנה שהוסכם עם הלקוח בהזמנה המסוימת, אלא שמעתה הייתה בידי החברה דרך חסכונית לאין שיעור. השיטה הקודמת דרשה הרבה מאד עבודת כפיים, קפדנית, תחת מיקרוסקופ. השיטה החדשה הייתה מכנית, מהירה (ללא עובדת הידיים שהייתה קודם) וקצרה מאד.

הערה לסיום:

כאשר ביקשתי משלמה לפרסם את הסיפור בבלוג, הוא אמר שאין בעיה, אבל השתומם מדוע אני מבקש לעשות זאת. מה מיוחד במה שקרה?

אמרתי לו שאני מכיר מעט מנהלים שנוהגים כמוהו, מקימים צוותי שיפור של העובדים לפתור כל בעיה. נותנים אמון מלא במנהלי הביניים ומגבים אותם בפתרון הבעיות השוטפות ביצור.

שלמה, לא מבין על מה אני מדבר: מדוע לנהוג אחרת, כאשר בדרך הזו משיגים את התוצאות הכי טובות?

זאב רונן

בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

בדקו אפשרויות ליצירת שיפור גם אצלכם

ספרו לי על האתגרים שעומדים בפניכם ונבחן יחד אם יש ביכולתי לסייע לכם ליצור שיפור משמעותי. מלאו את הטופס ונקבע שיחת היכרות.

אתר: business-excellence.co.il כתובת דוא"ל: zeev.ronen@business-excellence.co.il
שתף/י את דעתך

מצוינות בעסקים - בפייסבוק

ספרי הראשון: Manage! Best Value Practices for Effective Management

קראו את ספרי הראשון "Manage!" - הספר מספק מבט חדשני על ניהול בימינו, מתמקד בניהול אנשים ומסביר איך לשפר את התוצאות העסקיות ע"י רתימה וחיבור העובדים למטרות החברה. הספר מתפרסם באנגלית בשלב זה.

השער הקדמי של הספר

קראו את הפרק הראשון מהספר בבלוג >>

רכשו את הספר בחנות המקוונת >>

זאב רונן, מנכ"ל 'מצוינות בעסקים'

זאב רונן

זאב רונן, B.Sc, בעל ניסיון ארוך ועשיר בניהול של חברות ויחידות עסקיות בארץ ובעולם ובהקמת מיזמים. התמחותי הייחודית היא בהגדלת הרווח הנקי בחברות ובביצוע מהפכים ותפניות בחברות שהיו על סף פשיטת רגל, ובהעברתן לרווחיות.

כיום, אני משמש כמוביל ומנחה פרויקטים להגדלת הרווח הנקי במספר רב של חברות ויועץ לחברות ויחידים בתחום העסקי והיזמות.

תגובות אחרונות בבלוג